Ne dorim ca Asociația noastră să devină auto-sustenabilă și să funcționeze printr-un sistem inovativ de finanțare.
Sistemul există deja, însă la acest moment este mai puțin folosit în România. Ne dorim să-l facem cunoscut și la noi, deoarece considerăm că are potențial. Se numește Endowment Fund și permite ONG-urilor să aibă siguranța că își pot desfășura programele fără presiunea cheltuielilor de bază.
Astfel, și la AEVR investim banii donați către organizație de susținătorii noștri în fonduri de investiții și imobiliare, pentru a crea un sistem de venit pasiv care să contribuie constant la întreținerea organizației.
1. Susține-ne în misiunea noastră printr-o donație unică sau recurentă!
Contul bancar unde poți face donația:
RO89 RNCB 0075 1377 0295 0001
Deschis la Banca Comercială Română SA
2. Redirecționează 3,5% din impozitul pe venit
Dacă în anul anterior ai obținut venituri ca salariat, poți redirecționa 3,5% din impozitul pe venit datorat statului către o entitate nonprofit - inclusiv către AEVR. Poți face asta printr-un gest simplu: completează formularul 230, iar 3,5% din impozitul tău vor fi investiți în programele noastre de educație financiară și antreprenorială.
Nu te costă nimic și nu e nevoie să calculezi suma care va fi redirecționată sau să anexezi vreun document. După ce ai completat formularul, trimite-l la Administraţia Financiară de care aparţii.
Fiecare formular completat și depus contează mult pentru noi!
3. Sponsorizează-ne
Dacă reprezinți sau deții o companie, poți susține activitatea noastră printr-o sponsorizare. Te rugăm să ne contactezi, iar noi vom lua legătura cu tine pentru alte detalii.
4. Oferă din timpul și energia ta!
Poți ajuta pe cineva să-și îndeplinească un obiectiv personal sau să contribuie la o cauză în care crede. Avem mai multe proiecte pe Lista cu dorințe, așa că te încurajăm să-l alegi pe cel în care te regăsești cel mai tare și să ne dai de veste, iar noi te vom pune în legătură cu inițiatorul. Află mai multe!
Îți mulțumim pentru încredere!
1. ONG-urile fac ce nu poate, nu vrea, nu știe statul sau încă nu este viabil din punct de vedere economic. Explorează și găsesc modele viabile, care pot fi preluate sau nu apoi de stat/ sectorul privat.
2. ONG-urile sunt flexibile, de aceea se adaptează și pot face față mai bine provocărilor.
3. De vreme ce există Statul, sectorul privat și al treilea sector, ONG-urile ar trebui să aibă propria viziune cu privire la direcția în care să evolueze societatea și propriul plan. Acțiunile lor ar trebui să balanseze și să tempereze extremele celorlalți doi parteneri.
4. Pentru a-și îndeplini rolul, ONG-urile trebuie să își asigure resursele materiale și financiare necesare și să depășească gândirea de a trăi din proiecte.
5. Fiecare leu atras trebuie să muncească din greu pentru cauza organizației respective și nu doar o dată, în trecere prin contul ONG-ului în drum spre taxe la stat sau achiziții de la afaceri.
6. Asta înseamnă că fiecare ONG trebuie să înțeleagă că puterea economică e importantă și că sunt mai multe lucruri pe care trebuie să le faci suficient de bine încât să îți poți îndeplini pe termen lung misiunea pentru care te-ai înființat: să faci lucrurile pentru care te-ai înființat, să atragi bani pe care să-i investești fie în active sau afaceri sociale, fie în celelalte sectoare (stat și privat), în așa fel încât activitatea ta să fie susținută din sudoarea banilor tăi, nu doar din donațiile/ sponsorizările/ licitațiile de proiecte care sunt dependente de alții în totalitate.
7. Cred că modelul Gojdu este un model către care ar trebui să tindem: să echipăm ONG-urile noastre cu o misiune clară, un plan de afaceri pe 200 de ani, un patrimoniu și o conducere pe măsură. Există în țară modele în acest sens, începând cu obști și composesorate, case de ajutor reciproc, asociații și fundații care lucrează la constituirea zestrei lor (Endowment Fund) - Fundația pentru Dezvoltarea Societății Civile (FDSC), Asociația pentru Relații Comunitare (ARC), Fundația pentru Parteneriat, PACT. Cu cât zestrea ONG-urilor și viziunea acestora pe termen lung va crește, cu atât impactul social va crește și vocea ONG-urilor va fi mai auzită.
8. O provocare rămâne modul în care motivăm oamenii să vină să lucreze în ONG-uri, cum putem să îi plătim suficient de bine și ce alte beneficii le putem acorda în așa fel încât să îi păstrăm și să își poată face planuri pe termen lung alături de noi.
Care este visul tău cel mai îndrăzneț?
Lansează-ți provocarea de a ajunge la el în 1000 de pași!
Indiferent că vrei să ai propria afacere, să ajungi un artist renumit, să-i ajuți pe cei din jur să devină mai eficienți cu timpul lor sau orice altceva, începe cu un singur pas!